Bezpieczeństwo podróżujących oraz pracowników, a także zapewnienie najwyższych standardów technicznych funkcjonowania kolei i urządzeń – to priorytety, którymi od zawsze kierują się Polskie Koleje Linowe (PKL). Przestój serwisowy w ośrodkach turystycznych PKL wykorzystuje również na przeprowadzenie ćwiczeń wraz ze służbami, których celem jest profesjonalne zapewnienie bezpieczeństwa w przypadku sytuacji kryzysowych.
W naszych procedurach, jako priorytet przewidujemy zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom kolei. W przypadku zatrzymania funkcjonowania kolei mamy możliwość wykorzystania dodatkowego napędu tak, by wagony bezpiecznie dotarły do budynków stacji
- mówi Marian Szewczyk, dyrektor ds. techniczno-operacyjnych PKL.
Od 85 lat, czyli od początku prowadzenia działalności przez PKL, nigdy nie doszło do takiej sytuacji, w której konieczna byłaby ewakuacja pasażerów z wagonów na Kasprowym Wierchu
– dodaje dyrektor Marian Szewczyk.
Udział TOPR w tego typu ćwiczeniach jest oczywisty i wynikający z zadań, które realizujemy w ramach ratownictwa górskiego i szerzej rozumianego bezpieczeństwa powszechnego. Podstawą sprawnie zorganizowanych ewentualnych działań ratowniczych jest trening techniczny oraz wcześniej przygotowana i przećwiczona procedura współpracy wszelkich służb. Na podkreślenie zasługuje tutaj nasza doskonała współpraca z PKL zarówno na poziomie zarządzania jak i bezpośrednich działań pracowników PKL i ratowników TOPR
– mówi Jan Krzysztof, Naczelnik TOPR.
PKL Kasprowy Wierch