Decyzja ta podyktowana jest dbaniem o wysokie standardy obsługi klientów, a także bezpieczeństwo turystów związane z koniecznością dostosowania procedur sprzedażowych i przewozowych do wymogów sanitarnych wynikających z epidemii COVID-19.
Sprzedaż biletów imiennych prowadzona jest we wszystkich kanałach sprzedaży PKL tzn. w sklepie internetowym www.pkl.pl, kasach biletowych i w Biurach Obsługi Klientów w Kuźnicach i pod Gubałówką.
Klienci PKL kupujący bilet na przejazd koleją linową na Kasprowy Wierch zobowiązani są do podania imiennych danych, które się na nim znajdą. W przypadku zakupu kilku biletów w jednej transakcji pobierane są dane osobowe od jednego pasażera. Przed wejściem do wagonika konieczne jest okazanie pracownikom obsługi PKL dokumentu tożsamości ze zdjęciem – m.in. dowodu osobistego, paszportu czy legitymacji szkolnej lub poprzez aplikację mObywatel by potwierdzić zgodność danych osobowych na zakupionych biletach. Zmiany danych osobowych można dokonać na 24 h przed terminem wyjazdu.
Bilety na Kasprowy Wierch można prosto rezerwować na wybraną datę i godzinę w sklepie internetowym PKL poprzez stronę www.pkl.pl. Rezerwując bilet przez Internet, zyskujemy pewność wjazdu bez zbędnego oczekiwania w kolejce od kasy. Dlatego, by podnieść bezpieczeństwo sanitarne i umożliwić zachowanie dystansu pomiędzy osobami w kolejce do kasy, większość biletów na wyjazd koleją PKL Kasprowy Wierch dostępna jest właśnie w sklepie internetowym.
Wyjazd koleją PKL Kasprowy Wierch możliwy jest przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa sanitarnego. W 60 osobowym wagoniku przewożonych jest każdorazowo max. 30 pasażerów, by umożliwić zachowanie dystansu pomiędzy podróżnymi. Na terenie wszystkich ośrodków Grupy PKL konieczna jest dezynfekcja dłoni, zasłanianie ust i nosa w budynkach i wagonikach oraz zachowanie zalecanej odległości między osobami.